Foto: Isabell Karlsson

Världens ljus

Tänd ett ljus för det som ligger på ditt hjärta. För personlig glädje eller sorg, för fred och frihet i världen. Möt andra i torggemenskap, fika, prata och umgås! Vi ses lördag den 16 mars 19:00-22:00

Lördag 16 mars kl 19.00-22.00 / Kvällssamling i kyrkan kl 20.00 / Café i Nicodemusgården.

Tänd ett ljus för det som ligger på ditt hjärta. För personlig glädje eller sorg, för fred och frihet i världen. Möt andra i torg-gemenskap, fika, prata och umgås. Det finns möjlighet till förbön inne i Domkyrkan.

Du som vill tända ett ljus kommer till torget under kvällen. Allt som krävs för ljuständningen finns på plats. Det går även bra att skicka en digital hälsning, sedan tänder vi som är på plats ditt unika ljus och hjälper dig i din bön. Kontaktuppgifter finns nedan.

Om du inte tänder ett ”torgljus”, får du gärna tända ett ljus hemma istället. Låt oss, Kalmarbor, lysa upp staden tillsammans!

Facebook och Instagram: Världens ljus Kalmar

Mail: varldensljuskalmar@gmail.com