Foto: Christer Brosché

Gustav Lundborg ny kyrkoherde i Kalmar pastorat

Gustav Lundborg har utnämnts till ny kyrkoherde i Kalmar pastorat!

Från och med den 1 mars 2023 kommer Gustav Lundborg tillträda sin tjänst som kyrkoherde i Kalmar pastorat. Gustav Lundborg kommer närmast från en tjänst som chef för den pastorala enheten på Växjö stiftskansli. Tidigare har han bland annat varit kyrkoherde i Ålems församling och Förlösa-Kläckeberga församling. Han prästvigdes för Växjö stift 2002.

– Jag är oerhört glad över att anförtros uppgiften som kyrkoherde i Kalmar pastorat och ser verkligen fram emot att få ta del i det engagerade arbete som sker i Kalmar pastorats församlingar, säger Gustav Lundborg.

Kyrkoherde Peter Wänehag lämnade uppdraget som kyrkoherde i somras. Sedan dess har Leif Bengtsson varit vikarierande kyrkoherde i pastoratet. Gustav Lundborg kommer att tas emot i högmässan i Kalmar domkyrka på Jungfru Marie bebådelsedag den 26/3 kl 11:00.

Vi kommer självklart att presentera Gustav närmare här på våra kanaler längre fram.

Vi hälsar Gustav varmt välkommen till Kalmar pastorat och Guds välsignelse i uppdraget!