Foto: Elin Wester

Gravrättsinnehavare sökes

Kyrkogårdsförvaltningen söker gravrättsinnehavare till gravplatser på kyrkogårdarna i Huskvarna, Bråneryd och Hakarp.

Vilka gravar gäller det?

De gravar som berörs av denna delgivning är försedda med en skylt med uppmaningen att kontakta kyrkogårdsförvaltningen. På anslagstavlorna vid kyrkogårdarna finns förteckning över de gravplatser som försetts med skyltar. Förteckningarna finns även här nedan, som pdf-filer.

Hur får Du kontakt med kyrkogårdsförvaltningen?

Du som vill veta om denna delgivning berör Dig eller om Du verkligen är antecknad som gravrättsinnehavare skall kontakta kyrkogårdsförvaltningen.

Telefonnummer: 036-304301 - måndag- fredag kl. 10.00-12.00

Epost: huskvarna.kyrkogardsforvaltning@svenskakyrkan.se

Besöks- och postadress:
Huskvarna pastorat, Alfred Dalinvägen 10-12, 561 31 Huskvarna

Får inte kyrkogårdsförvaltningen kontakt med anhöriga finns det risk att gravplatsen kommer betraktas som återlämnad. Det kan medföra att gravanordningen (t.ex. gravsten) tas bort.

Skyltar har satts ut på följande gravplatser:

Kontakta kyrkogårdsförvaltningen

Telefon: 036-30 43 01
Skicka epost till: huskvarna.kyrkogardsforvaltning@svenskakyrkan.se

Besöks- och telefontid:
Måndag-fredag kl. 10-12
Därutöver svarar vi om vi har möjlighet.

Leverans- och besöksadress:
Alfred Dalinvägen 10-12, 561 31 Huskvarna