Kvällsmusik

Det finns många vardagskonserter att ta del av i Hortlax kyrka. Välkommen till Kvällsmusik!

Varierat program

Kvällsmusiken innefattar mycket: orgelmusik, musik för ensembler och körsång, jazz, visor och mycket mer. Programmet bjuder på musik med och av lokala musiker eller från andra delar av Sverige. En och annan musiker kommer även från utlandet. Programmet erbjuder också att du som deltagare en gång per termin kan sjunga med i psalmsångkvällarna.

Akustik

Vi vill att alla människor får tillgång att njuta av musiken och den underbara akustiken i Hortlax vackra kyrka.

Kvällsmusiken har fritt inträde.

Onsdagkvällar i kyrkan

Kan även innehålla öppen scen där olika människor i olika åldrar välkomna att uppträda med sin förmåga - musik, poesi, konst eller fina bakverk. Enkel gudstjänst, mässa, förbön erbjuds ett antal gånger per termin.

Christiane Rödder Steiner, 0911-787 88