Familj

Att göra saker tillsammans förgyller livet. Här nedan kan du läsa om församlingens läger som man kan göra med sina barn/familj, och andra aktiviteter. Välkommen!

Messy Church

Messy Church är en härligt rörig samling, med några tillfällen varje termin. Messy Church är för alla åldrar, så kom direkt efter arbete, skola eller förskola till serverad middag. Sedan blir det pyssel och kreativitet, innan vi avslutar med gemensam samling i kyrksalen. Ingen anmälan. Här kan du läsa vilka tillfällen som gäller den här terminen!

Familjeläger

På annandag påsk ordnar församlingen ett familjeläger i Arjeplog som sträcker sig till torsdag. Reser gör man i egna bilar, bor gör vi på Hotell Lyktan. Där utgår dagsutflykter till skidbacken. På kvällarna umgås vi i samtal, leker och en kväll har vi mässa i kyrkan. Ett fint sätt att samla familjen och stärka gemenskapen, tillsammans med andra familjer.

Kostnad: Helpension till självkostnadspris + liftkort.

Marianne Hellgren

Helgsemester för ensamstående föräldrar

Församlingen erbjuder dig som är ensamstående förälder och ditt/dina barn en helg på hösten i Jäckvik med samvaro och aktiviteter.

Under helgen så fjällvandrar vi, leker, umgås trivs och har andakter. Vi äter god mat som vi lagar tillsammans. Resan gör vi med buss. Detta är ett samarbete med de övriga Piteå församlingarna, EFS och Piteå kommun.

Karin Westerlund