Delikatesser till förmån för Julinsamlingen

Nyhet Publicerad

Köp glögg, tunnbröd, kantareller, eller saffransskorpor! -Hela summan går till Act Svenska kyrkans Julinsamling för att bryta traditioner av övergrepp mot barn.

Vi säljer olika delikatesser till förmån för Act Svenska kyrkans julinsamling via församlingensfacebooksida. Allt är hemlagat, antingen av vår husmor eller av generösa församlingsbor.

Du kan köpa:
Lingonglögg, tunnbröd, torkade trattkantareller, Saffransskorpor eller
tändstickor.

Så här går det till:
Gå in på facebookevenemanget (klicka här), boka varor genom att skriva i kommentarerna vad du vill köpa och var du vill hämta det, i Holmsund eller Obbola. När vi har svarat på din kommentar så är din beställning bekräftad och du kan hämta varan på Hållplatsen i Holmsund eller i Obbola kyrka. Utlämning sker torsdag 10 december kl 16-18, och du betalar då, antingen via swish eller kontant. Tänk på att hålla avstånd om det bildas en kö.

Alla intäkter går till Act Svenska kyrkans julinsamling "Bryt en tradition". Varje dag tvingas 30 000 flickor att gifta sig. Varje dag utsätts 10 000 flickor för könsstympning. Var tredje flicka i världen utsätts för våld under sitt liv. Det här är traditioner som drabbar flickor – bara för att de är flickor. Det är hög tid att bryta skadliga traditioner! Läs mer genom att klicka på länken här nedanför.

Bryt en tradition

Tvångsäktenskap, könsstympning och andra övergrepp krossar drömmar och slår sönder liv. Det är hög tid att bryta skadliga traditioner. Var med Act Svenska kyrkan i kampen för allas rätt till ett värdigt liv!