Foto: Lina Beutler /Ikon

Behöver du hjälp med att handla mat?

Nyhet Publicerad Ändrad

Tillhör du en riskgrupp för Coronaviruset och har svårigheter att få hem mat och förbrukningsvaror? Vi hjälper dig gärna, från och med måndag 6/4. Här hittar du mer information om hur du går tillväga för beställning hos olika matvarubutiker samt kontaktuppgifter.

Hammarö levererar
- Utökat stöd till dig som är i riskgrupp

Från och med måndag den 6 april så kan du som är i en riskgrupp få hjälp med hemhandling.

Alla som behöver hjälp med hemhandling uppmanas att planera sina inköp och veckohandla. Det finns möjlighet att få handling tisdag eller torsdag beroende på vilken butik det gäller.

Svenska kyrkan Hammarö församling inleder med att ställa upp och hämta varor och leverera till enskilda hushåll. Mer specifik information om hur du går tillväga hittar du här nedan.

ICA Kvantum och ICA Tummen:

Förutsättningar för att kunna få hjälp:

Som kund ska du vara registrerad som kreditkund hos ICA för att få månadsfaktura och det måste ske senast dagen innan för att det ska fungera.

Så här gör du för att komma igång:

Du hör av dig till Svenska Kyrkan Hammarö församling med namn och adress.
Glöm inte att även ange ditt ica-kundkort eller personnummer för att ta del av bonus och erbjudanden.

Du som kund kommer att bli tilldelad ett kundnummer som uppges vid varje beställning. Det är viktigt att du förmedlar det numret till Svenska kyrkan vid varje beställningstillfälle.

Nu kan en order göras:
Ring Svenska kyrkan Hammarö församling på tel 054-512400 (vardagar 10.00-12.00 och 13-14.30) eller mejla på hammaro.forsamling@svenskakyrkan.se och ange:

Namn, telefonnummer och adress
Vart du vill ha handlat
Vad du vill ha handlat
Betalningssätt, faktura, swisch eller annat
Varor levereras enligt överenskommelse

Stora Coop Hammarö

Beställning:
Du som kund är välkommen att kontakta butiken, måndag till fredag kl. 9-18 för att lägga din beställning. Coop tar emot din beställning och packar varor efter önskemål. Utkörning erbjuds på tisdagar och torsdagar. För att få utkört så gör du beställningen dagen innan!

Kontaktuppgifter för beställning och uppgiftslämning:
Telefonnummer 010-410 87 63, e-post; 3800@coopvarmland.se

Betalning
Fakturan har därefter 30 dagars kostnadsfri betaltid samtidigt som poängen registreras för medlemmar. Butiken vill också gärna ha reda på om kunden har eventuella allergier.

Utkörning
Utkörning sker i samarbete med Svenska Kyrkan som butiken själva kontaktar. Det finns också möjlighet, om så önskas, att kunden hämtar varorna mot uppvisande av legitimation vid varuutlämningen utanför butiken.

Kontakt Pastorsexpeditionen

Ring 054-51 24 00, eller maila