Urn- och bårtäcke

Hammarö församling har ett urntäcke samt två olika bårtäcken som man kan få låna vid begravning. Kontakta expeditionen för mer information.

Urn- och bårtäcke

Hammarö församling har ett urntäcke samt två olika bårtäcken att välja bland. Ett bårtäcke till Hammarö kyrka samt ett bårtäcke till Mariakapellet samt Skoghalls kyrka.

Ett urn- ellerbårtäcke är en vacker textil som läggs på urnan eller kistan under begravningsakten, i stället för en dyr kista eller blomsteruppsättning.

Endast handbuketter får läggas på bårtäcket. Vid kistbegravning tas bårtäcket av i kapellet eller kyrkan.

Urn- och bårtäcke bokas på Pastorsexpeditionen.

Urntäcke tillverkat av Annika Eriksdotter Foto: Martin Jansson, Hammarö församling
Detta bårtäcke används i Hammarö kyrka. Foto: Martin Jansson /Hammarö församling
Foto: Martin Jansson /Hammarö församling
Detta bårtäcke används i Mariakapellet och i Skoghalls kyrka. Foto: Martin Jansson /Hammarö församling