Volontär

Kom med som volontär! Vi har flera uppdrag där vi behöver volontärer: för mindre saker och för större.

Onsdagsspis

Förbered en kaka, duka eller koka kaffe. Alla insatser behövs.
Onsdag förmiddagar.

Kyrkvärd

Kyrkvärdarna hjälper till vid gudstjänsterna genom att t.ex. välkomna gudstjänstbesökare, hänga fram prästens kläder, läsa texter, tända ljus, ta upp kollekt, duka fram nattvardskärlen och ev. hjälpa till vid utdelandet av nattvarden. Vid dop ska dopskål, kanna, torkservett och dopljus plockas fram. De har också till uppgift att putsa kyrksilvret regelbundet. I samråd med präst kan även andra uppgifter förekomma.

En kyrkvärd ska kunna genomföra en kort andakt om prästen skulle bli akut förhindrad att genomföra en gudstjänst.

Den som vill bli kyrkvärd kan kontakta kyrkoherden och anmäla sitt intresse. Därefter tas ärendet upp i kyrkorådet som i förekommande fall beslutar att utse ny kyrkvärd.
Söndagar kl. 10-12.

Internationella gruppen

För dig sig vill engagera dig internationellt. Gruppen ordnar insamlingar och evenemang för att samla in pengar till ACT Svenska kyrkan. Vill du vara med och förändra världen?

Punktinsatser

Ibland behöver vi hjälp vid punktinsatser; insamlingar, sommarfest med mera. Vill du vara med och hjälpa till då?