Finska flaggan

Finska

Tervetuloa Ruotsin kirkkoon Gävlessä - tapaamispaikka läpi koko elämän

Ruotsin kirkko Gävlessä on yhteisö, joka on avoin kaikille ja kaikille kansallisuuksille. Kirkon tapahtumissa voit tavata muita, olla itse aktiivinen tai vain hengähtää. Täällä on paikka sinulle, jolla on kysymyksiä elämästä ja ajatuksia uskosta, sinulle, joka haluat keskeyttää arkiaskareet hetkeksi kahvihetkellä, musiikilla ja keskustelulla, sekä myös sinulle, joka haluat olla mukana rakentamassa oikeudenmukaisempaa ja parempaa maailmaa. Huolimatta suhtautumisestasi Jumalaan, olet tervetullut jakamaan ilosi ja surusi, kysymyksesi ja epävarmuutesi.

Esimerkkejä tapaamispaikoista:

• Suomenkielisiä jumalanpalveluksia pidetään kerran kuukaudessa Staffanin kirkossa, yleensä klo 14.00
  • Silloin tällöin jumalanpalveluksia pidetään vanhusten hoitokodin suomenkielisellä osastolla (tai hoitokodin ruokasalissa) Valbon Furugårdenissa
  • Suomenkielistä toimintaa (Seniorträffen) tiistaisin Gävlessä, Brunnsgatan 59
  • Seurakuntamatkoja lähiseurakuntien suomenkielisiin seurakuntaryhmiin