En kyrkport står öppen till en tom kyrka.
Foto: Lars Lindgren /Ikon

Jumalanpalvelus joka sunnuntai / Gudstjänst varje söndag

Tervetuloa viettämään messua sunnuntaisin klo 11.00. Voit aina pyytää esirukousta jumalanpalveluksessa tai alla olevan linkin kautta. Välkommen att fira mässa på söndagarna kl 11.00. Du kan alltid be om förbön i gudstjänsten eller via länk som hittas här nedan.

Seuraavat jumalanpalvelukset/ Kommande gudstjänster

Kuukauden jumalanpalvelukset ja tapahtumat - månadens gudstjänster och evenemang

Rukous seurakunnassa / Bön i församlingen

Voit lähettää rukouspyyntösi Tukholman Suomalaiseen seurakuntaan, kuvaa klikkaamalla löydät linkin! Här kan du skicka ditt förbönsämne till Finska församlingen i Stockholm, klicka på bilden så hittar du länken nedanför! Voit myös kirjoittaa esirukousaiheesi Rukousnettiin. Du kan också skriva ditt förbönsämne i Bönewebben.

Kolehti/Kollekt    Swish 123 427 16 31

Gudstjänster börjar kl. 11 om ingen annan tid meddelas. (Slottsbacken 2 B-C)
Gudstjänsten firas på finska den första, andra och fjärde söndagen i månaden, och den svenskspråkiga gudstjänsten den tredje söndagen i månaden. Ibland firas gudstjänsten tvåspråkigt.

Församlingen annonserar även i tidningen Ruotsin Suomalainen, som kommer ut på torsdagarna. I  församlingens Levande Stenar-tidning finns också en översikt över gudstjänsterna. LEVANDE STENAR

En guldfärgad staty av en ängel sitter på en predikstol i en kyrka.
Foto: Lars Lindgren /Ikon

En gång i månaden firas gudstänst i Kista kyrka eller Spånga på finska.

Jumalanpalvelukset alkavat klo 11 mikäli muuta ei ilmoiteta. (Slottsbacken 2 B-C)
Suomenkielisiä jumalanpalveluksia vietetään kuukauden ensimmäisenä, toisena ja neljäntenä sunnuntaina, ruotsinkielisiä kolmantena sunnuntaina. Joskus vietetään kaksikielisiä jumalanpalveluksia.

Jumalanpalvelukset ovat ilmoituksessa torstaisin ilmestyvässä Ruotsin Suomalaisessa. Seurakunnan Elävät Kivet -lehdessä on myös tietoa seurakunnan jumalanpalveluksista. ELÄVÄT KIVET

Kerran kuussa vietetään suomenkielinen jumalanpalvelus Kistan tai Spångan kirkossa.