Foto: Kicki Holmberg

Nyheter och arkiv

Här kan du läsa alla nyheter som publicerats för Danmark-Funbo församling.

Aktuellt från Danmark-Funbo församling

Prenumerera via RSS

Mässa med små och stora i Sävja kyrka söndag 5 maj

Publicerad:

"Små och stora" är våra mässor/gudstjänster som är anpassade för barn och passar hela familjen. Söndag 5 maj träffas vi i Sävja kyrka för en mässa med drama. Efteråt serveras saft, kaffe och pannkakor.

Pastagudstjänst i Funbo församlingshem onsdag 15 maj

Publicerad:

Välkommen på pastagudstjänst! Vi firar en enkel gudstjänst som passar hela familjen. Efteråt serveras kvällsmat.

Sävja kyrkas månadsträff 15 april med kören Opalerna

Publicerad:

Välkommen till aprils månadsträff i Sävja kyrka! Kören Opalerna - under ledning av Birgitta och Anders Öman - bjuder på "Uppsalavår" och det blir fika och andakt.

Vill du ut och se dig omkring i sommar?

Publicerad:

Har du svårt att få pengarna att räcka till ett busskort? Vuxna som bor i Danmark-Funbo församling kan ansöka om att få ett UL sommarbusskort, giltigt juni-augusti, genom Danmark Funbo församling. Antalet busskort är begränsat.

Sommarkul i Sävja kyrka eller Funbo kyrka

Publicerad:

Går du i förskoleklass, ettan, tvåan eller trean? Kom och var med på dagläger! Vi träffas fyra dagar, måndag-torsdag, för att leka, sjunga och skapa tillsammans. Förutom oss anställda jobbar också ungdomar som ledare.