OScar Fredriks kyrka är fullsatt. Längst fram står musiker från GöteborgsOperan.
Foto: Hanna Bodell

Se "Tillsammans för Ukraina" i efterhand

Nyhet Publicerad

Insamlingskonserten till förmån för de krigsdrabbade i Ukraina går nu att se på YouTube.

Se konserten på YouTube

Med anledning av kriget i Ukraina arrangerade Oscar Fredriks församling tillsammans med artister och musiker från GöteborgsOperan en insamlingskonsert för de behövande den 6 mars kl. 13 i Oscar Fredriks kyrka.

Missade du konserten eller vill uppleva den en gång till? Nu ligger en inspelning på vår YouTube-kanal!

Tack för era gåvor!

Tillsammans samlade vi in över 130.000 kr under söndagens konsert samt genom donationer via sociala medier. Detta blir med fördubblingen från Akelius Foundation mer än 260.000 kr till UNHCR:s viktiga arbete på plats i Ukraina. TACK!

Fortsätt gärna att swisha: 123 36 57 848. Med hjälp av din gåva kan de bistå med livräddande nödhjälp för dem som har tvingats fly från sina hem.

Tack till alla som gjorde detta möjligt

Tack alla medverkande för musiken, fikat och allt ert engagemang! Vi har tillsammans gjort skillnad.

Affisch i Ukrainas flaggas färger blått och gult. Texten: Tillsammans för Ukraina

Insamlingskonsert med artister från Göteborgsoperan

Med anledning av kriget i Ukraina arrangerar Oscar Fredriks församling tillsammans med artister och musiker från Göteborgsoperan en insamlingskonsert.

Kör i konsert med dirigent i förgrunden.

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Oscar Fredriks kyrka! Fri entré.

Verksamheter för vuxna

Tro och tvivel, kreativitet och kunskap, hopp och tillit. Våra föredrag, grupper och kurser vill ger dig plats att utforska och fördjupa dig i livet.