Utsikt ner på kyrkorummet sett från läktaren. Det varma ljuset från kandelabrarna lyser upp det pampiga rummet.
Foto: Hanna Bodell

Öppen kyrka

Oscar Fredriks kyrka är öppen för besök och enskild gudstjänst.

Vi firar inte gudstjänst just nu,  men du är välkommen kyrkan för att sitta ner en stund och tända ljus. Medarbetare från församlingen finns också på plats om du vill prata med någon.

söndagar kl. 11-15

Oscar Fredriks kyrka

Öppettider för Oscar Fredriks kyrka

Kyrkan är öppen vardagar kl. 9–15.
Söndagar kl. 17 firar vi Oscar Fredriksmässa. Välkommen!

Webbsända gudstjänster

De livestreamade gudstjänsterna från Carl Johans kyrka gör uppehåll under sommaren från och med 6 juni.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Ingen hinner fram

Podcast om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik, med Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström.

En bärbar dator som är uppkopplad i ett videosamtal med många personer. Bredvid skärmen står en grön kaffekopp.

Digitalt bibelsamtal

En digital gemenskap där vi tillsammans läser och samtalar om söndagens evangelietext.

Illustrerad karta över Carl Johans pastorat.

Pilgrimsvandra i Carl Johans pastorat

Upptäck hela pastoratet som sträcker sig från Linné till Röda sten, och Marconigatan till Göta älv. Har du varit i alla kyrkorna?

En vigsel mellan två kvinnor i brudklänningar i Masthuggskyrkan. Brudparet står framför prästen.

Vigsel och bröllop

Störst av allt är kärleken!

En man sitter på huk i en kyrka och håller i ett dopljus. En liten flicka står framför och ler stort.

Dop

I dopet berättas om Guds kärlek till varje människa och om en gemenskap över hela världen. Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen.