Foto: Miranda Birgersson

Scouterna i Lövånger och Vebomark

Scouterna riktar sig till barn i åldern 9-12 år. Det finns en grupp i Lövånger och en i Vebomark. EFS/Salt ansvarar för verksamheten. Lövånger: Höststart den 3 september. Vi ses på scoutplatsen vid Kyrksjön! Vebomark: Höststart den 20 september. Vi ses på Kottisberget!

Hajk vid Kyrksjön Foto: Miranda Birgersson

Scouterna i Lövånger träffas söndagar, udda veckor kl. 17.00-19.00 på församlingshemmet i Lövånger eller vid sin boplats vid Kyrksjön.

Det finns också en grupp i Vebomark som träffas varannan vecka onsdag jämna veckor på Kottisberget kl 18.00 - 19.30.

Här får man lära sig att elda, bygga, hur man tar hand om naturen, hur man hanterar kniv och yxa och så är förstås lek, sång och andakt på programmet. Och ibland får man åka på hajk eller läger.

Ansvariga för Scouterna är Stig Lundqvist och Miranda Birgersson.

Kontakt för båda grupperna är Miranda Birgersson.