Foto: Iris Sjöström

Munkviken

Invid havet, strax söder om Lövånger, ligger Munkvikens lägergård. Anläggningen som togs i bruk 1941, har utvecklats till en populär lägergård som årligen får ta emot tusentals besökare.

Barn- och ungdomsläger av olika slag utgör grunden i verksamheten men gården står ofta även som värd för kickoffer, kurser, födelsedagsfester, bröllopsfester och en rad andra arrangemang.
Munkviken är en året-runt-öppen anläggning med hög standard som ägs och förvaltas av en fristående stiftelse. Verksamheten vilar på en kristen grundsyn och har en viss koppling till Lövångers församling. Genom åren har församlingsbor engagerat sig i tillkomsten och utvecklingen av lägergården. och sedan 2015 finns en komministertjänst i Lövångers församling med 30 % tjänstgöringsgrad som kaplan på Munkvikens lägergård.
Läs mer på www.munkviken.se