Foto: Alex Giacomini, Kat Palasi/Ikon

Gåvor

Svenska kyrkan arbetar för att hjälpa människor att få ett bättre liv runt om i Sverige och över hela världen.

Vill du stödja det arbetet?

Lokal verksamhet

Svenska kyrkan Burträsk-Lövånger vill följa med dig genom hela livet. För de minsta finns babygung, och Öppna förskolan är en mötesplats för daglediga med barn. Miniorer, juniorer, scouter, barnkörer, olika vuxenkörer... Här finns samtalsgrupper, bibelstudium, handarbetscaféer och föredragshållare.

Vårt mål är att alla ska kunna hitta just sin plats i vår verksamhet och om du märker att något saknas, så är du välkommen att höra av dig. Ett stöd till verksamheten är att öka möjligheterna att kunna utvecklas tillsammans med dig. När du skänker en gåva till den lokala verksamheten, ser vi till att den hamnar där den gör bäst nytta för tillfället - det är vårt löfte till dig.

Swish

Bankgiro

Märk inbetalningen Lokal verksamhet

Lokal omsorg

Även om våra orter ofta känns som ”trygga gatan”, där alla känner alla och det alltid finns någon som håller koll på en, så är sanningen ibland en annan. Även här finns människor som drabbats olika hårt av livets framfart - vilken ju inte alltid är så enkel att värja sig emot. Ohälsa, kort- eller långvarig, själslig eller kroppslig, arbetslöshet, pressade familjeförhållanden, missbruk; Allt detta är sådant som kan få människor att tappa fotfästet och behöva hjälp och stöd.

Diakoni är kyrkans omsorg om medmänniskan och skapelsen, ibland kallas det också kyrkans sociala arbete. Det handlar om att genom delaktighet, med respekt och i ömsesidig solidaritet möta människor i utsatta livssituationer. Grunden för arbetet är Guds kärlek, som den möter oss i Jesus Kristus. Ett stöd till den lokala omsorgen är att vara en förlängd arm som ger till den som är behövande. När du skänker en gåva till den lokala omsorgen, ser vi till att den hamnar där den gör bäst nytta för tillfället - det är vårt löfte till dig.

Swish

Bankgiro

Märk inbetalningen
Lokal omsorg

Internationellt arbete

Svenska kyrkan samarbetar internationellt genom hjälpalliansen Act. Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Alla människor hör ihop. Vi lever under samma himmel och har samma värde och rättigheter. Men beroende på var vi föds,eller vilket kön vi har, ser verkligheten olika ut.

Att ge en gåva är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid. Act Svenska kyrkan kämpar för att stärka människor och deras kamp för mat, försörjning, trygghet, utbildning och hälsa.