Ett litet barn håller en vuxen i handen på promenaden. En hund går framför dem.
Foto: Johannes Frandsen

Barn och familj i Burträsks församling.

Familjen - hur den än ser ut - är viktig för ditt barns trygghet. Välkommen till olika mötesplatser där vi får dela erfarenheter och mötas i livets glädjeämnen och utmaningar.

Det finns en styrka i att få dela med oss av det som är svårt och det som är våra glädjeämnen. Vi är ju bara människor - men tänk så bra om vi kan hjälpas åt att vara människor!

Några mammor sitter i en ring på golvet med sina bebisar. En bebis tittar nyfiket på ett levande ljus som står i mitten.

För de yngsta i Burträsks församling

Öppna förskolan, barn- och föräldraträffar...  begrepp som väcker minnen hos många eftersom det är verksamhet som har funnits i många år. Hit kan du som är hemma med barn komma och få en stund tillsammans med varandra och med andra barn och vuxna.

En flicka sitter och målar en kotte.

Upp till ca 12 år i Burträsks församling

För de barn som är gamla nog att delta i aktiviteter på egen hand finns många alternativ! Vad vill du göra?