Foto: Margareta Andersson

Mötesplatser

Det finns många, långa och smala vägar i vår församling. Den första rakan innan en kurva kan ibland kännas oändlig. På några ställen är vägen lite bredare, så att där kan en bil köra in och stanna till när det kommer en mötande bil. Dessa platser är markerade med ett vägmärke med ett stort M.

Det är en ganska fin bild för hur det kan vara i det riktiga livet. Var och en av oss susar fram på grusvägen, allt som oftast går det ganska bra, men ibland kanske sämre och så plötsligt tar det – tvärstopp!

"En enkel skylt vid vägkanten, en aning om ett möte. Gud är med på vår livsresa."

ur boken Möten längs vägen av Maria Hanner

I livets alla skiften behövs en mötesplats, där vi kan få svänga in och stanna till en stund.
Kanske är jag ensam, kanske är vi flera på samma plats.
Vi behöver få träffas, ge tid och lyssna till varandra.
Då kan mötet ske.
I vår församling finns många mötesplatser, till exempel bakfika, andakter på äldreboende, barn- och ungdomsgrupper, gudstjänster m.m.

Kicka på länkarna nedan för att läsa mer om de mötesplatser som erbjuds i Arvidsjaur församling