Barn och unga

Barnen har en särskild plats i vår församling. Målsättningen med vårt arbete är att skapa mötesplatser för barn, föräldrar och ungdomar, där de ges möjlighet att utveckla sin tro och sitt liv.

Du som är ung, är värdefull och viktig för Livets skull här och nu.
Därför hoppas vi att Du ska bli en del av vår gemenskap, där vi försöker möta Dig precis som du är.

Vi vill att Barn-, familj- och ungdomsarbetet ska präglas av möjlighet, öppenhet och varsamhet.Det är viktigt när man delar eller samtalar om tro och liv. Detta gäller församlingens kärnverksamheter, så väl som samverkansarbete med goda krafter i vårt samhälle.

Föräldragrupp

Vi bjuder in alla förstagångsföräldrar till en föräldragrupp. Vi träffas tio gånger under en termin. Varje gång börjar vi med ett rytmikpass, sen utformas träffarna efter föräldrarnas önskemål. Det kan vara så att vi bjuder in någon som håller föreläsning, gör hand-och fotavtryck och utbildning i HLR för små barn.

Föräldragruppen HT 2016
Föräldragruppen hösten 2016 Foto: Lena Jakobsson Lundgren

För mer information och anmälan kontakta:

Lena Jakobsson-Lundgren 0960-478 20 eller mail till lena.j.lundgren@svenskakyrkan.se

Kärnhuset

Öppet hus för alla föräldralediga och barn på onsdagar kl. 12-15 i församlingshemmet.

Vi pysslar, leker, fikar och har sångstund. Vuxna betalar 10:- för fikat.

Margareta Andersson

Hösten 2017 startar Kärnhuset den 30 augusti

För mer information kontakta:

Lena Jakobsson-Lundgren 0960-478 20 eller mail till  lena.j.lundgren@svenskakyrkan.se

Kerstin Marklund 0960-478 19 eller mail till Kerstin.marklund@svenskakyrkan.se

Knaster & Brak

Från 3:an till 6:an, onsdagar nere i församlingshemmets källare 15.30-17.00. Vi fikar, hittar på olika aktiviteter och har trevligt.

Carina Högdahl 0960-478 07 eller mail till Carina.hogdahl@svenskakyrkan.se

Kerstin Marklund 0960-478 19 eller mail till Kerstin.marklund@svenskakyrkan.se

Barntimmar

Från 4 år - 6 år. Vi har två grupper som träffas på måndagar. En grupp mellan  kl. 8.45-10.15 och den andra gruppen mellan kl. 11.30-13.00 i Margaretasalen i Glommersträsk.

Påskpynt våren 2016
Påskpynt våren 2016 barntimmar Glommersträsk Foto: Margareta Andersson

Britta Wikström 0960-478 16

Maria Hällgren-Björk 0960-478 21

Moskokidz

Från 6-år och äldre, vi träffas jämna veckor på torsdagar 17.30-19.00 i Moskosels kyrka. Vi pysslar, fikar och har trevligt.

Foto: Kerstin Marklund

Kerstin Marklund 0960-478 19 eller mail till Kerstin.marklund@svenskakyrkan.se

Scouter

Vi träffas sista lördagen i varje månad mellan klockan 10.00-14.00 vid församlingshemmet i Arvidsjaur.

Malin Otter Fröjd scoutmalin@home.se

Margareta Andersson 0960-478 06

Tonårsgrupp

Vi träffas varannan fredag (ojämna veckor) kl. 19.00 i Glommersträsk kyrka.

Åke Kågström 070-312 81 38

Ledarutbildning

För dig som har konfirmerat dig och vill vara ledare under kommande konfirmationsläger och under konfirmationen.

Vi träffas under några lördagar i församlingshemmet i Arvidsjaur.

Kerstin Marklund 0960-478 19 eller mail till Kerstin.marklund@svenskakyrkan.se

Barnkörer

Se under musik och körer.

Musik och körer  (öppnas i nytt fönster)

Majken Måårten och farfar

Majken, Måårten och Farfar

Våra dockor som pratar och gillar att diskutera med prästerna och som dyker upp framför allt vid gudstjänst för små och stora, men även vid andra evenemang. De har en egen sida här.

De har även en sida på facebook. Majken, Måårten och Farfar på Facebook

(öppnas i nytt fönster)

Majken, Måårten och Farfar

Vi är dockor som pratar och gillar att diskutera med prästerna. Vi dyker upp framför allt vid gudstjänst för små och stora, men även vid andra evenemang.