Snödroppe med texten behöver du någon att prata med?

För dig som behöver någon att prata med

Om du behöver någon att prata med kan du kontakta präster eller diakoner. Du kan även prata med jourhavande präst via telefon, mejl eller chatt.

Behöver du någon att prata med?

Om du vill ha någon att tala med kontakta diakoner och präster via församlingens växel telefon 0431-43 75 00.

Själavårdande samtal med diakon i kyrkan

Diakon finns tillgänglig i Ängelholms kyrka helgfria onsdagar klockan 13.00-15.00 för själavårdande samtal.

Prata, chatta eller mejla jourhavande präst

Du kan även kontakta jourhavande präst för akut samtals- och krisstöd. Jourhavande präst har öppet alla kvällar klockan 21.00 - 06.00. Du kan ringa om du är ledsen, rädd, orolig eller känner dig ensam.

Ring 112 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst.

Du kan även chatt och mejla, mer information finns på Svenska kyrkans hemsida: https://www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast

Vi finns här för dig! Ta hand om dig!

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

En silvrig ask format som ett hjärta och dekorerat med ett kors ovanpå.

Själavård - Vård av själen

Behöver du någon att prata med?

Löv och bär formar ett hjärta.

Diakoni

Diakoni handlar om att se sin medmänniska, inte minst då livet känns svårt, något som vi alla kan känna i perioder i livet vare sig vi är unga, mitt i livet eller äldre.

Kalenderns framsida med motiv av körsbärsblommor.

Om du vill ha en papperskalender finns den att hämta i alla våra församlinggårdar, i våra kyrkor, turistbyrån, Pergamus och biblioteket. Du kan också läsa kalendern digitalt eller prenumerera via e-post. Vill du läsa kalendern digitalt, prenumerera eller läsa våra gamla kalendrar se här!