Församlingspedagog sökes

Alvesta församling söker
Församlingspedagog/pedagog 100 %

Alvesta församling söker en församlingspedagog/pedagog.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med barn- och ungdomar, men i tjänsten ingår även att leda vuxengrupper. Då en av huvuduppgifterna är att leda våra Killgrupper, är bara manliga sökande aktuella för tjänsten.

Vi söker dig som delar en vision om ett rikt barn- och ungdomsarbete i församlingens mitt. Du trivs både i det direkta mötet med barn och ungdomar och har en god förmåga att driva det pedagogiska arbetet. Du är trygg i din yrkesroll som pedagog, du har lätt att skapa förtroende och vill bygga relationer. Du jobbar strukturerat och känner glädje i ditt arbete.

Du kommer att ingå i ett arbetslag med flera pedagoger som tillsammans ansvarar för den pedagogiska utvecklingen i församlingen. Kring konfirmand- och ungdomsarbetet finns också det bredare arbetslaget med assistenter, diakoner, musiker och präster

Tjänsten är 100 % med kvälls- och helgtjänstgöring. Som pedagog är du en viktig del i gudstjänstlivet och tjänstgör regelbundet i församlingens gudstjänster.

Du är utbildad församlingspedagog eller har annan pedagogisk utbildning och erfarenhet som kan anses likvärdig. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och har förankring i Svenska kyrkans tro och gudstjänstliv.

Här kan du läsa vår Församlingsinstruktion

Tillträdesdag 2019-09-01
Sista ansökningsdag: 30 april 2019

Välkommen med din ansökan och CV till:
elisabet.carcamo.storm@svenskakyrkan.se

Alvesta församling
342 22 Alvesta
Märk kuvertet med ”Församlingspedagog”

Frågor:  Kyrkoherde Elisabet Cárcamo Storm, tel 0472-177 86

Fackligt ombud Vision: Helena Fyhr Abrahamsson, tel 0470- 704865