Samtalsstöd eller KBT-terapi

I Adolf Fredriks församling finns diakon och präster till stöd. Samtalet är kostnadsfritt och sker under tystnadsplikt. Samtalet handlar om det du vill prata om, dina frågor, bekymmer eller svårigheter. Du kan komma till enstaka samtal eller flera och du kan återkomma vid behov.

Ibland gör det ont i livet. Det kan handla om såriga relationer, kriser, ledsenhet eller om en oro som drabbar. Kanske handlar det om existentiella frågor eller om en tro som flämtar? Oavsett var du befinner dig i livet och hur det ter sig kan det vara bra att ha någon utomstående att samtala med. I Adolf Fredriks församling finns diakon & präst till stöd. Samtalet är kostnadsfritt och sker under tystnadsplikt. Erbjudandet om samtal vänder sig till alla utan krav på tillhörighet i Svenska kyrkan eller trosuppfattning.

Du kontaktar den präst eller diakon som du känner förtroende för i listan nedan. Om du är osäker på vilken hjälp du söker och till vem du ska vända dig, ring eller mejla Lotta Lundberg, diakon, för rådgivning. Det går bra att lämna meddelande i röstbrevlådan.

Adolf Fredriks församling erbjuder nu även KBT terapi
Nytt från och med i år är att vi även erbjuder psykoterapi med inriktning KBT för besvär såsom depression, ångest, kris och trauma eller annan livsproblematik till en kostnad av 400kr/samtal. För att boka terapisamtal kontaktar man vår diakon Lotta Lundberg för ett första bedömningssamtal (kostnadsfritt.)

Kyrkans familjerådgivning

Skaver känslorna när du tänker på din kärleksrelation? Känns det som att ni inte längre har något att säga varandra eller har livets alla måsten hamnat i vägen för kärleken?