Diakoni

Lackalänga-Stävie församlings diakoni - att möta medmänniskan med kärlek, respekt och varsamhet. Här finns information om Sopplunchen, Raststället, Läxhjälp och lite till.

Sopplunch

Välkommen till en stunds gemenskap kring middagsbön och soppa. Varje tisdag i församlingshemmet.

En grav dekorerad med ett tiotal olika stenar med olika texter och inristningar.

Sorgegrupp

Ett stöd i sorgen för dig som förlorat en närstående.

Raststället

Varmt välkommen till secondhandbutiken i Furulund, Grönegatan 2. Senaste informationen finns på Rastställets eget Instagramkonto. Välkommen!

Några äldre sitter runt ett bord och spelar ett sällskapsspel med olikfärgade byggklossar som inte ska rasa.

Ligustern

I Furulund finns serviceboendet Ligustern. Där har församlingen andakter och träffar. Dit är vem som helst välkommen. Hoppas vi ses!

Läxhjälp

Vill du har hjälp med läxan? Prata med Jan!

Någon sitter och stickar.

Stickcafé

Sticka, virka, prata och fika. Kan du redan eller skulle du vilja lära dig?