Foto: Nina Björkman

Burlövs församling

Burlövs församling är den del av Svenska Kyrkan och Lunds stift. Församlingen omfattar Burlövs kommun med centralorterna Arlöv och Åkarp.

After School & Samling vid bordet

Se här för mer info!

Pilgrimsvandring

20/4 – Start vid Arlövs kyrka kl. 12.30 och avslutning vid Arlövs kyrka. 18/5 – Start vid Arlövs kyrka kl. 12.30. Vi bestämmer gemensamt vart vi ska vandra.

Månadsblad

Här hittar man vårt månadsblad med information om våra verksamheter!

Lunchmusik

En gång i månaden bjuder församlingens kyrkomusiker in till en halvtimmes andaktsfull musik kl. 12 i Arlövs kyrka.

Café Oasen

Välkommen till vårt Café Oasen i Arlövs församlingshem. Husmor och ansvarig för caféverksamheten är Jessica Uvemark.

För dig mellan 18-29 år!

Konfirmation

Konfirmationstiden är en möjlighet att fundera på vad som är viktigt i livet. Det handlar om dig och ditt liv, om kristen tro och dina tankar om Gud.

Månadens bild - tävling!

Ett nytt bildprojekt med en framtida utställning och priser!

Körer, barn & familj och vuxna!

Här finns information angående våra aktiviteter!

Lindhaga

Nedanför finns information angående församlingsgården och förskolan

Lediga tjänster

De utannonserade tjänsterna som kyrkogårdsarbetare är nu tillsatta! Just nu letar vi inga nya medarbetare.

Våra kyrkor och kyrkogårdar

Vi har två kyrkor i Burlövs församling: Arlövs kyrka och Burlövs gamla kyrka. Utöver detta finns det även en gudstjänstlokal i Lindhaga församlingsgård.

Gudstjänster och mässor

Gudstjänst varje söndag kl. 11 i Arlövs kyrka. Torsdagsmässa varje torsdag kl. 18 i Arlövs kyrka.

Information om personuppgifter

Här kan du ladda ner ett dokument angående vilka åtgärder Svenska Kyrkan tagit efter cyberattacken som varit under 2023.

Nödrop för Ukraina - ge din gåva!

Act Svenska kyrkan - Swish: 900 1223

Informationsfilmer om jourhavande präst!

Tveka inte att höra av dig!

Diakoni

Ordet diakoni betyder tjänst. I gudstjänsten förmedlas ett kärleksbudskap som vi alla är kalla att praktisera i vardagen, en kärlekens tjänst till vår nästa. I församlingen finns också anställda diakoner som arbetar med kyrkans sociala uppgifter. Diakonens emblem symboliserar tro, gemenskap och hopp.

Dop, vigsel och begravning

Vill du veta mer eller boka tid för dop, vigsel/bröllop eller begravning? Se hit!

Riktlinjer angående parkering

Många vill använda parkeringsplatsen vid Arlövs församlingshem. Därför är det numera krav på parkeringstillstånd om man vill ställa bilen i någon av de två raderna närmast församlingshemmet. Har du ärende till församlingshemmet eller kyrkogården finns 2 platser med 30 minutersparkering där inget tillstånd krävs.

Jourhavande präst - en livräddare och en röst som gör skillnad

- Samtalet till oss jourhavande präster är ibland en livlina som gör att man inte tar steget. Man tar inte tabletterna, lyfter repet av halsen, går bort från perrongen eller ringer efter ambulans.

Bli medlem

Du är välkommen att bli en del av Svenska kyrkan och vår gemenskap oavsett vem du är. Här finns det en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar kring dig själv. Men också för dig som vill engagera dig för rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller finna ro i en hektisk vardag.
Svenska kyrkan är en mötesplats för människor i livets olika faser och situationer. Svenska kyrkan är en kyrka som:

Utifrån sin kristna tro, förmedlar hopp och ger stöd till den som drabbas av sorg och smärta.
Hjälper till att uttrycka den glädje man känner över att ha fått barn eller funnit en partner.
Samarbetar med andra goda krafter och bygger ett så bra och tryggt samhälle som möjligt.

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns alltid en plats för dig.

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella

Öppettider i kyrkan

Du är alltid välkommen till våra kyrkor! Dessa är i regel öppna mån-fre kl 10 - 15 och lör kl 12 -15, sön kl 10-15 samt i anslutning till alla gudstjänster.

Kontroll av gravstenar pågår

För att undvika olyckor då besökare eller personal kan komma till skada så genomför vi nu en kontroll av gravstenarnas säkerhet. De stenar som befunnits osäkra säkras med stolpar och band.

Det kan vara förenat med allvarlig fara att sitta på, klättra på eller luta sig mot eller att försöka rubba gravstenar.

Om en sten blivit nedlagd kommer gravrättsinnehavaren att bli underrättad om detta via brev. I brevet kommer det att finnas information om hur och vilka åtgärder som ska vidtas.

Burlövs kyrkogårdsförvaltning
Telefon: 040 642 89 21 - måndag, onsdag - fredag kl. 10-12.

Vi lever alla under samma himmel

Vi har alla samma rättigheter. Var med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv.

Läs om Act Svenska kyrkan