Detaljbild av Svenska kyrkan i Bryssels processionskors
Foto: Svenska kyrkan i Bryssel

Svenska kyrkan i Bryssel

Ett stenkast från parken Cinquantenaire ligger Svenska kyrkan. Varje vecka bedrivs verksamhet för stora och små och på söndagar firar vi alltid gudstjänst. Hit är alla välkomna!

Barnverksamhet

Välkommen att delta i olika barnverksamheter

Ungdom och ung vuxen

För dig som vill träffa andra unga som är t ex au pair, student eller praktikant i Bryssel

Kör

Våra körer

Kom och sjung tillsammans i barnkör, vuxenkör eller luciakör

Gudstjänster

Församlingen firar som regel högmässa varje söndag kl. 11.00. Vissa söndagar firas istället familjemässa eller musikgudstjänst. Varje onsdag kl. 19.00 firas en enkel veckomässa.

Samtal och stöd

Behöver du prata med någon? Har du hamnat i en svår situation? Vi kan möta dig med samtal och stöd, besök på sjukhus eller i fängelse.

Alla kan sticka

Vill du lära dig sticka? Stickar du redan och vill träffa andra entusiaster? Alla är välkomna (även annat handarbete), inga förkunskaper krävs.

Ny och nyfiken på Bryssel

Tisdag 1 oktober 2024 - en informationsträff med möjlighet att möta svenskanknutna organisationer och nätverk som presenterar sin verksamhet och svarar på frågor.

Luciakören

Övningarna för Svenska kyrkans luciakör börjar tisdag 15 oktober 2024.

Aktuell information

Här publiceras sådant som relaterar till det aktuella säkerhetsläget i Bryssel. Vi följer de lokala myndigheternas och svenska UD:s rekommendationer. För närvarande finns ingen ny information.

Julbasaren 2024

Årets julbasar äger rum fredag 22 november till söndag 24 november. Vi behöver volontärer! Vill du hjälpa till som frivillig kraft? Prata med husvärd Axel eller anmäl intresse till bryssel@svenskakyrkan.se

Ditt stöd behövs!

Svenska kyrkan i Bryssel behöver dig för att kunna fortsätta vara en plats för goda möten, gudstjänst och gemenskap. Bidra genom att bli medlem, ge en donation eller hjälpa till på andra sätt.

Nyhetsbrev

Prenumerera på församlingens nyhetsbrev via e-post! Läs om livet på kyrkan, vad som hänt i veckan och vad som är på gång, aktuella teman, högtider, verksamheter, med mera.