Detaljbild av Svenska kyrkan i Bryssels processionskors
Foto: Svenska kyrkan i Bryssel

Svenska kyrkan i Bryssel

Ett stenkast från parken Cinquantenaire ligger Svenska kyrkan. Varje vecka bedrivs verksamhet för stora och små och på söndagar firar vi alltid gudstjänst. Hit är alla välkomna!

Barnverksamhet

Välkommen att delta i vår barnverksamhet!

Ungdom och ung vuxen

För dig som är tonåring eller ung vuxen i Bryssel, har vi flera verksamheter. Välkommen att hänga på!

Kör

Våra körer

Vill du sjunga i kör? Svenska kyrkan i Bryssel har en kör för dig!

Julbasaren 2023

Årets julbasar äger rum 24-26 november

Aktuell information

Uppdaterad 20 oktober 17:00

Omorganisation som påverkar Brysselförsamlingens framtid

9 – 10 oktober 2023 möttes kyrkoråden i Bryssel, Paris och Södra Frankrike för att tillsammans med Svenska kyrkan i utlandet (SKUT) diskutera samarbetsformerna för en ny pastoratsliknande enhet bestående av de tre församlingarna. Kristofer Du Rietz, ordförande i Kyrkorådet i Bryssel, berättar mer om alla förändringar som är på gång.

Brett utbud för brysselsvenskarna

Många svenskar deltog i kyrkans evenemang ”Ny och nyfiken i Bryssel” den 26 september där svenska organisationer och nätverk presenterade sin verksamhet.

Luciakören

Övningarna för Svenska kyrkans luciakör börjar 17 oktober.

Konfirmation 2023-2024

Vi planerar att starta en ny konfirmandgrupp i höst. Anmälan är öppen!

Kalendarium - på gång

Här ser du vad som är på gång i församlingen.

Gudstjänster

Vi firar gudstjänst varje söndag kl. 11.00. På onsdagar kl. 19.00 firar vi veckomässa.

Diakoni/någon att prata med

Diakoni har sin grund i Bibeln och i hur Jesus mötte människor. Svenska kyrkan hjälper människor i fysisk, psykisk och andlig nöd. Det handlar om att älska sin nästa som sig själv.

Ditt stöd behövs!

Svenska kyrkan i Bryssel behöver dig för att hålla igång sin verksamhet. Bidra genom att bli medlem, ge en donation eller hjälpa till på andra sätt.

Nyhetsbrev

Här är vårt nyhetsbrev. Vill du veta vad som händer på kyrkan och få information först av alla? Anmäl dig då till vårt nyhetsbrev!