Frivilligarbetare

Ni behövs!

Svenska kyrkan i Wien glädjer sig mycket åt alla de frivilliga insatser som görs i församlingen.
Frivilliga insatser behövs vid frivillig diakoni, caféet, gudstjänster, basarer, körer, blommorna och alla de fina barngrupper.

Cafévärd/ar
I kyrkans café efter gudstjänster så servar de gäster med kaffe/te och kanelbullar, välkomnar och tar hand om caféets gäster.

Kyrkvärdar
Kyrkvärdarna hälsar alla som kommer till högmässan välkomna, delar ut agendor, läser texter och ber böner. Liksom cafévärdarna är de ofta det första ansikte en person möter då man kommer till kyrkan.

Valborg
Kan du hjälpa till?
Vi tar tacksamt emot hjälp före, under och efter firandet.
Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något!

Jul och Påskbasarerna
Varje år så ställer det upp ca 110-140 personer med sin tid och sitt engagemang för att vi skall kunna ordna vår julbasar och påskbasar. Vad alla kan göra är t.ex. att servera, sälja, bära varor och visa vägen är några av de exempel på uppgifter som man kan göra.

Vill du hjälpa till?
Fundera över vilka dolda eller helt uppenbara talanger du har. Om du vill ge av din tid eller kunskap, kontakta oss så kommer vi överens om hur ditt engagemang kan se ut.

Hör gärna av er till Kyrkoherden på 0699-19477205
Man kan också använda sig av denna länk nedan för att anmäla sig:
Länk till webbformulär anmälan!