Foto: Carl Anders Nilsson

Wienbladet

Vårens nummer av Wienbladet har kommit ut! Här kan du även läsa (eller lyssna på) de flesta tidigare nummer. God och fri journalistik!

Här hittar du det aktuella bladet, där du kan läsa om:
Vad som händer bakom ridån på teatern. Var Wiens minsta valborgseld finns, och vem som lär ut knivleken. Allt vad som händer under påsken och i vår, och en del om vad som redan har hänt!

Vi är glada över att kunna skriva och distribuera tre stycken Wienbladet per år, med hjälp av flera frivilliga församlingsmedlemmar. Bladet är också en viktig dokumentation av församlingens liv.

Nu har posten chockhöjt portot, och dessutom får vi många brev i retur pga av adressändringar mm. Vi vill fortfarande skicka ut Wienbladet men bara i den mån det kommer fram. Därför kommer vi från och med Wienbladet nr 2 2023 endast att skicka ut Wienbladet till dem som står registrerade som betalande medlemmar i församlingen och som inte meddelat att de vill erhålla Wienbladet digitalt per mail.
Är du betalande medlem och skulle vilja få bladet per post, men inte brukar få det, ber vi att du meddelar oss din postadress. Meddela oss gärna även om du föredrar att läsa elektroniskt i fortsättningen, eller om du vill hämta ditt blad själv när du ändå kommer till kyrkan.

Kontakta oss om eventuella ändringar på den här adressen: wien@svenskakyrkan.at

Det finns också alltid möjligheten att läsa Wienbladet på nätet här via församlingens hemsida, eller hämta i kyrkan, eller att få bladet per email.

Vill du ha Wienbladet per mail?
Maila oss på Svenska kyrkan i Wien så lägger vi in dig i vårt register. (Vårt Wienblads-register används endast i detta syfte och administreras av församlingen över plattformen EditNews. Editnews är en parter till samfundet Svenska Kyrkan.)

Om du uppskattar Wienbladet och församlingens arbete - stöd oss gärna genom att bli medlem - se mer under "Medlemskap" eller genom en gåva.

Tycker Du att det är spännande att skriva eller arbeta med layout: Kontakta Wienblads-Kommitén eller wien@svenskakyrkan.at om du vill vara med!

wienblads-kommitté

Om du har idéer eller vill bidra med en artikel till kommande utgåvor, eller vill annonsera, tag i så fall kontakt med:
cecilia.winkler@svenskakyrkan.se

Nedan hittar du tidigare nummer av Wienbladet. Alltid lika aktuellt!