Foto: Daniel Hjärtberg

Ekenässjön

Ekenässjön ligger strax norr om Vetlanda, och blev egen församling 2020-01-01.

Välkommen till Ekenässjöns församling! I anslutning till kyrkan ligger församlingsgården, där flera av vår personal har sina arbetsrum.

Lättebo förskola

Lättebo förskola är en fristående förskola med kristen profil som drivs av Svenska kyrkan.

Små och Stora Ekenässjön

Måndagar kl 9.30-11.30.

Musik i Ekenässjön

Vill du vara med och sjunga i kör? Välkommen!

I Ekenässjöns kyrka finns sedan många år ett uthålligt engagemang för att se och möta behov av olika slag. För tillfället är vi inne i en utvecklingsfas där vi undersöker olika vägar för att ge möjligheter för invånare i samhället och närområdet att utvecklas och hitta en plats för gemenskap.

Öppet café

Fredagar kl 14 i församlingsgården i Ekenässjön.

Samtalskontakt

Vill du prata med någon i förtroende?

Snickerigruppen

Varannan måndag i Ekenässjön

Odlingsgruppen

Framtida odling i kyrkparken Ekenässjöns kyrka.

Pilgrimsvandring

Två gånger per termin ger vi oss ut tillsammans för att vandra

Teologiskt forum

Några onsdagar varje termin träffas vi i församlingsgården i Ekenässjön, för föreläsning, samtal och fika.

Ekenässjöns kyrka

Ekenässjöns kyrka byggdes i början på 70-talet och är i stilen en modern och stram kyrkobyggnad.