Kampanjer

2021 års fasteaktion heter "Under samma himmel" och fokuserar på humanitär nödhjälp.

Coronapandemin tvingar miljoner människor till ett liv i extrem fattigdom och hunger. Behoven är stora och kommer dessutom att fortsätta öka. Tillsammans med Act Svenska kyrkan kan du bidra till att mätta familjer, motverka ökande våld mot kvinnor och barn och stödja människor för att resa sig starkare efter pandemin. Tillsammans kan vi göra skillnad!

Du kan ta del av mer infomration om kampanjen här.

tillsammans i handling - för hopp och värdighet

Vi är en del av ACT-alliansen, en av världens största biståndsallianser. Det är en sammanslutning av mer än 150 kyrkor och trosbaserade biståndsorganisationer över jela världen. ACT står för Action by Churches Together och betyder kyrkor tillsammans i handling. Tack vare detta samarbete kan vi agera snabbt vid katastrofer, arbeta ännu effektivare inom långsiktigt utvecklingssamarbet och tillsammans ha en starkare påverkansröst.