Support klimat

Ett praktiskt verktyg för församlingar att jobba integrerat med klimat- och miljöfrågor.

Växjö stiftskansli har utvecklat ett digitalt verktyg som stöd till församlingars arbete för klimat och skapelse.  Verktyget är nu klart att erbjudas till alla församlingar som vill göra skillnad och säkra en hållbar framtid för kommande generationer!

Hur går det till?
Genom att besvara enkla frågar rekommenderas församlingen lämpliga klimatåtgärder inom alltifrån energieffektivisering till det pastorala området. Support klimat är kostnadsfritt och kan användas av samtliga församlingar inom Svenska kyrkan.

Är du förtroendevald eller ideell och vill att församlingen ska testa Support klimat?
Hör av dig till församlingen eller till kontakperson på stiftskansliet Sara Nodmar.