Kyrkoval - nomineringsgrupper

I de tre rutorna nedanför ser du nomineringsgrupperna. I Vaxljuset nr 3-21 fick varje nomineringsgrupp en sida var för att svara på frågor som församlingsmedlemmar i olika åldrar ställt till dem. Här kan du läsa de lite längre versionerna. Räknaren talar om hur lång tid det är kvar till valet. Nomineringsgrupperna ansvarar själva för innehåll i texter och bilder.

Jag har fått vara med om mycket under dessa 10 år i församlingen och snart 8 som kyrkoherde; två kyrkoval, två församlingsinstruktioner har skrivits, ett Lutherjubileum, Resarö kapell har fyllt 50 år, kyrkan har fått bergvärme installerat, en omorganisation som ledde till ett mycket bredare diakonalt arbete har genomförts mm.
   Jag anser att Vaxholms församling står i blom och det visar även medlemsantalet på. Vi har en tillhörighet på drygt 65% att jämföras med hela landets statistik på 55% jämförbara församlingar med oss har ca 41% tillhörighet.
 I vår församlingsinstruktion skriver vi att vi vill vara ”Kyrkan mitt i byn”, och visst ligger vår vackra kyrkobyggnad så placerad, men uttrycket härrör till alla fantastiska möten med er församlingsbor när ni kommer till våra verksamheter eller när vi springer på varandra nere på stan. Det är sann glädje!

Madeleine Sarenfält, kyrkoherde