Musik och körer

I Vattholma pastorat finns många möjligheter att njuta av musik. Musikcaféer, konserter och körsång. Välj det som passar dig!

Sondomässan - med doft av Afrika!

Kom och upplev en annorlunda mässa med rytmer och toner med afrikanskt ursprung i Skuttunge kyrka den 21 april kl. 16.00. Körerna sjunger sånger med Svensk-zimbawiskt ursprung. Varmt välkommen!

Barnkörer

För dig som tycker om att sjunga finns barnkörer i pastoratets alla tre församlingar, Tensta, Lena och Ärentuna. Välkommen att anmäla pojkar och flickor till någon av barnkörerna! Det är härligt att sjunga!

Sjung sjung sjung tillsammans i våra vuxenkörer!

Du som gillar sång och musik, varför inte börja sjunga i kör! Du - ung som gammal, ny som erfaren körsångare är välkommen att vara med i någon av våra körer, Tensta Lena kyrkokör, Joyful Noise i Skyttorp och Ärentunakören. Kom och prova på!

Fönster från Taizé

Taizé-ensemble i Storvreta

Spelar du ett instrument? Saknar du att spela med andra? Då ska du inte tveka att komma till Storvreta församlingsgård för repetition inför veckans Taizémässa. Vi samlas kl. 17 varannan tisdag (udda vecka). Välkommen med din frågor och anmälningar till Martin Svensson.