Ruotsinsuomalainen työ Sverigefinskt arbete

Suomen kielellä on tulevaisuus Västeråsin hiippakunnassa. Finska språket har en framtid i Västerås stift.

Kuvassa pappi Emma van Kersbergen ja emäntä Anne Strandman.

Diakoniksi Västeråsiin!

Nyt on mainio tilaisuus tulla töihin ja kokemaan elämää Ruotsissa!

Två fötter på en strand den vänstra målad som svenska flaggan och den högra som finska flaggan

Rötter 2024

Ett läger för dig mellan 14 - 18 år med rötter i Finland. Pågår mellan 26 april kl. 19:00 - 28 april kl. 13:00 på Finnåkers kursgård.

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.

Peetelin kirkko

Kohteena Tallinna

Peetelin seurakunta toimii syrjäytyneiden lasten ja nuorten parissa Tallinnassa.

Ehtookellot - Helgmålsbön

Joka lauantai klo 18.00 netissä/kl 18.00 varje lördag - digitalt.

Himmeli-lehti

Himmeli on Ruotsin kirkon ruotsinsuomalainen seurakuntalehti. Verkkojulkaisun, pdf-lehden ja Himmelin juttuja löydät tältä sivulta.

Suomenkielinen lyhyt iltahartaus lähetetään lauantaisin.  Kuun viimeisenä lauantaina hartaus tulee Västeråsin hiippakunnasta. Niitä voit kuuunnella myös jälkikäteen.

En liten röd träkyrka i ett snöigt landskap.

Suomeksi (finska)

Välkommen till finska sidor på svenskakyrkan.se! Tervetuloa Ruotsin kirkon suomenkielisille sivuille!

Tro Hopp och drömmar

Svenska kyrkans projekt för sverigefinsk och tornedalsk ungdom

Usko, toivo ja unelmat

Ruotsin kirkon ruotsinsuomalaisten ja meänkielisten nuorten projekti

Seurakuntien toiminta ja suomenkieliset työntekijät

Tutustu seurakuntien toimintaan ja ota yhteyttä ruotsinsuomalaisessa työssä oleviin työntekijöihin.

Ruotsinsuomalainen työ

Manne Mali

Västerås stift

Stiftskonsulent för sverigefinskt församlingsarbete, Församlingsavdelningen

Mer om Manne Mali

Hiippakuntakonsulentti, ruotsinsuomalainen työ

Piispa Mikaelin vaakuna väreineen on myös kunnianosoitus hiippakunnan ruotsinsuomalaisille.