Foto: Svenska kyrkan Uppsala

Konsert i Uppsala

I konsertkalendariet hittar du alla kyrkornas konserter.

Ruffattiorgelns blå och gyllene fasad med blänkande orgelpipor syns fotograferad snett nerifrån med vy över takvalven.

Höstens musikprogram är här!

Duruflés Requiem, manskörskonsert, lördagsmusik, Bachs juloratorium för både barn och vuxna samt ett rikt utbud av advents-, lucia- och julkonserter - domkyrkans musiker bjuder på en fullspäckad meny under andra halvan av 2024. Här kan du ta del av allt som står på programmet och planera dina konsertbesök.

Domkyrkan syns i morgonljuset. Till vänster är ett notblad med tenor, baryton och basstämmor infällda.

Manskörssamarbete mixar väckelsesånger med renässansmusik

Upplev en konsert med manskörerna ur Uppsala domkyrkas och Storkyrkans gosskörer samt Katarina Sturar i Uppsala domkyrka söndag 6 oktober kl 16.00.

Johan Hammarström porträtterad i ljus kostym och glasögon i ett ljust kyrkorum.

Johan Hammarström spelar musik av Hollins, Weir och Stanford

Höstens första lördagsmusik har programtiteln "Fredens träd" och framförs på Ruffattiorgeln lördag 21 september kl 11.30.

Närbild på äpplen på en gren.

Trädgårdskonsert - bland blommor, örter och äpplen

Välkommen på Trädgårdskonsert med äppeltema i Gamla Uppsala 14 september och Gode Herdens kapell 17 september.

Gospelgung och folkmusik i höstens första musikandakter

The Gloryfires svänger onsdag 11 september och Nina och Einar bjuder på traditionell och egenkomponerad musik onsdag 25 september.

Tre videkissar på en grön kvist har spruckit ut med den kalla vinterhimlen i bakgrunden.

"Wow, har vi skapat det här?" - om Stefanoskörens sceniska vårkonsert

I februari 2023 uppförde Stefanoskören "Det spirar" - en scenisk konsert som togs fram i samarbete med regissören Anci Hjulström.

Aktuella förköp gällande Uppsala domkyrka

Besök ticketmaster.se
eller ta kontakt med Katedralbutiken.