Kyrkan i Gränbystaden

Lugn och ro, samtal och fika på Café Ovan där. Svenska kyrkan Gränbystaden finns på plan 3 vid gallerians östra ingång.

En god sak för en god sak

Med start söndag 19 februari finns en ny bakelse i utbudet på Café Ovan där i Gränbystadens galleria. När du köper en Act-bakelse går 5 kronor till Act Svenska kyrkan.

Djup. Högst upp.

Med mer än 160 butiker, serveringar och serviceenheter på en och samma plats kan behovet finnas av en stunds lugn och ro. Svenska kyrkan Uppsala med Café Ovan där möter du på plan 3 i gallerian, granne med bland andra biblioteket. Ta rulltrappan upp mellan Clas Ohlson och Dressman, eller hissen till plan 3, i östra entrén av gallerian.

Samtal
Svenska kyrkan Gränbystaden erbjuder samtal med präst eller diakon – som har tystnadsplikt. Välkommen att kontakta prästen andreas.decker@svenskakyrkan.se när du vill boka in ett samtal. Telefon 018-430 37 35.

Café Ovan där

Café Ovan där drivs av Svenska kyrkan Uppsala och i en anda av socialt företagande.