Foto: Simeon Olander

Kyrkans Unga i S:t Mikaelsgården

Många ungdomar ser S:t Mikaelsgårdens ungdomsvåning som sitt andra hem. De tar stort ansvar för varandra och för lokalen. Välkommen att vara en del av gemenskapen. Ons och tor 11 sep–19 dec 2024 kl. 18.00, S:t Mikaelsgårdens ungdomsvåning.

Nu är det äntligen dags att starta igång höstterminen på Kyrkans Ungdom!
KU är en plats för dig som är ungdom/ung vuxen, dit du kan komma precis som du är, troende eller inte troende, för att dela livet. Givetvis skall vi ha roligt också och våran lokal, som för många ungdomar genom åren betytt oerhört mycket, har ett fint utbud av aktiviteter så som exempelvis bordtennis, biljard, tv-spel och sällskapsspel. Vi har också ett fint andaktsrum för dig som vill vara i bön eller reflektion, samt en stor soffgrupp för dig som vill samtala eller kanske plugga, läsa eller bara vila. Varje vecka kör vi ett enklare program/aktivitet tillsammans.(Se program nedan)

Kostnadsfritt

Onsdagar och torsdagar 11 september–19 december 2024 18.00-21.00, S:t Mikaelsgårdens ungdomsvåning

Program sep-okt

Ons 11/9 Terminsstart med information och fika.
Tor 12/9  Öppet, fritt häng + packa inför ledarläger.
Ons 18/9  Bakning & matlagning. Introduktion till mat och bak kvällar.
Tor 19/9  Lek & tävling. Musikquiz, tävling och fika.
Ons 25/9  Öppet, fritt häng.
Tor 26/9  Upptäckarcafé. Anders Holmgren, sjuksköterska gästar oss.

Ons 2/10  Bakning & matlagning.
Tor 3/10  Temakväll- Höstens tema ”Relationer”. Introduktion till temakvällar.
Ons 9/10  Öppet, fritt häng.
Tor 10/10  Öppet, fritt häng + packa inför konfaläger, onsdagsgruppen.
Ons 16/10  Bakning & matlagning
Tor 17/10  Lek & tävling. Bordtennisturnering
Ons 23/10  Öppet, fritt häng.
Tor 24/10  Upptäckarcafé. Mer information kommer.

Höstlov vecka 44, 28/10-3/11. Mer information om vad som händer på KU under höstlovet kommer. 🍂🍁🍁🍂

Upptäckarcafé

På Upptäckarcafé kan du som är ungdom få prata om, och lyssna till, ämnen och frågeställningar som är relevanta i ditt liv. Och upptäcka mer om dig själv, om andra och om Gud. Tor 26 sep, 24 okt 2024 kl. 19.00, Café Strömmen.