Musik och kör

Musiken har alltid varit en viktig del av kyrkans gudstjänster och verksamheter. Våra mest besökta gudstjänster är de som innehåller mycket musik. Musiken har förmågan att skapa både gemenskap och glädje - det är roligt att vara med i en kör eller annan ensemble!

Konsert med Peter Hallström och Tunhems projektkör

Artisten, sångaren och låtskrivaren Peter Hallström har gjort stora avtryck i musik-Sverige. Faktum är att han har skrivit några av vår tids allra mest älskade sånger. För vem nickar inte uppskattande och igenkännande åt titlar som Håll mitt hjärta, Viskar en bön och Kärleksvisan?

Projektkören

Vi sjunger tillsammans med Peter Hallström (Håll mitt hjärta)
Konsert den 14 april i Gärdhems kyrka.
Övning: Tisdagar jämna veckor i Vargöns kyrka 18.30-20.30.

Tunhemskören

En glad och trevlig blandad vuxenkör med 15-20 medlemmar som sjunger både klassisk och modern repertoar. Medverkar vid såväl konserter som musikgudstjänster och kyrkans högtider. Vi övar på tisdagar udda veckor
kl. 18.30-20.30 i Vargöns kyrka.

Ingrid Trulsson
tfn: 0734-53 02 51
e-post: ingrid.trulsson@svenskakyrkan.se

Nya Våga-sjunga-kören 2.0

För alla som längtar efter att sjunga ut. Kören är ett mellanting mellan körsång och allsång, det enda du behöver kunna är att andas och prata. Om du känner igen melodin på glassbilen när den kommer så är det ett plus.

Du kanske bara sjunger i badrummet eller vill prova på att sjunga i kör, eller bara tror att du inte kan sjunga? Om något av detta stämmer på dig så tveka inte att prova på att vara med. Vi sjunger tillsammans i Vargöns kyrka, torsdagar jämna veckor kl. 18.30-20.

Hans-Olof ”Tjolle” Svensson
tfn: 072-251 61 19
e-post: hans-olof.svensson@svenskakyrkan.se

Psalmkören

Psalmkören sjunger och pratar om psalmer i Halvorskyrkan onsdagar ojämna veckor kl. 16.30-18.30.

Anna Dahlqvist
tfn: 070-285 75 08
e-post: anna.dahlqvist@svenskakyrkan.se

Velandaorkestern

Vill man vara med och spela i en orkester finns Velandaorkestern som består främst av ”blåsare” men även elbas och slagverk finns representerade. Velandaorkestern övar i Velandakyrkan på måndagar kl.18.30 - 20.

Kontakt:
Henrik Roolf
tfn: 070-729 44 16

Sånggemenskap

Allsång och fika. Vi träffas i Velandakyrkan måndagar, jämna veckor kl. 10-12.

Ledare:
Håkan Johansson
tfn: 070-340 77 27

Vänersnäskören

Tycker du om att sjunga och gillar musik?
Varmt välkommen att vara med när kören startar igen i vår!

Körerna riktar sig till dig som är över 18 år och har lite körvana sedan tidigare. Kören kommer att sjunga en bred repertoar, allt mellan himmel och jord, - pop, soul, visa, gospel och klassisk körrepertoar. Planen är att genomföra ett par konserter under maj och juni samt att medverka på några av kyrkans högtider och gudstjänster.

Vänersnäskören övar söndagar jämna veckor kl.18-20.
Plats: Vänersnäs församlingshem.

Åsaka-Gärdhemskören

Tycker du om att sjunga och gillar musik?
Varmt välkommen att vara med när kören startar igen i vår!

Åsaka-Gärdhemskören övar tisdagar ojämna veckor kl.18.30-20.30.
Plats: Väne Åsaka församlingshem.