En vuxen hjälper ett barn trycka ner en form i pepparkaksdegen på bordet.

Aktiviteter för barn

Sångstunder, pyssel, lek, körsång, utflykter och mycket mer. Vi anordnar kostnadsfria dag- och fritidsaktiviteter för barn i alla åldrar.

Vi anordnar mötesplatser där små barn och vuxna att träffas för att leka, pyssla, fika, umgås och sjunga tillsammans. Det kostar ingenting och under öppettiderna är det fri drop in, så det är bara att komma förbi när det passar bäst.

För de lite äldre barnen, från skolåder och uppåt, anordnas en mängd olika fritidsaktiviteter – körer, pysselverkstäder, lekar och mycket mer. Läs mer om vilka aktiviteter som finns just nu på respektive församlings sida.

Barnverksamhet Västra Tunhem

I Västra Tunhems församling finns verksamhet för barn i olika åldrar. Du är varmt välkommen till kyrkan!

En bebis sitter på golvet framför sin mamma och spelar maraccas.

Barnverksamhet Gärdhem

I församlingen finns verksamhet för olika åldrar både i Halvorstorp och i Velanda.

En liten flicka sitter på golvet med en leksak i handen framför en vuxen.

Barnverksamhet Åsaka-Björke

Välkommen till barnverksamheten i Väne Åsaka församlingshem.

En grupp kvinnor sitter i en ring och lyfter tillsammans ett färgglatt tak. Inne i ringen, under taket, leker små bebisar.

Barnverksamhet Vänersnäs

För barn med familjer finns verksamhet i Vänersnäs.