Pixabay

Gravskötsel

Kyrkogårdsförvaltningen erbjuder gravskötselavtal.

Gravskötsel
Om du vill ha hjälp med att sköta en gravplats kan du beställa gravskötsel genom oss. Vi hjälper dig att hålla graven i fint skick under hela året.

Gravskötseln erbjuds kalenderårsvis och med följande alternativ:

3 år kostnad                       3.300 kronor
1 år kostnad                       1.100 kronor

I detta pris ingår: Säsongens vår-/sommar-/höstväxter på 1/2 kvm i olika kombinationer samt gravdekoration till Alla Helgons dag. Gräsklippning, ogräsrensning i grusyta, vår-/höststädning, puts och rensning av blommor i gravrabatten, luckring och vid behov påfyllning / byte av jord samt gödning och kalkning. Borttagning av vissna snittblommor.

Vi erbjuder även gravskötselavtal på längre tid- avräkningsavtal. Kontakta kyrkogårdsförvaltningen för mer information.

Alla gravskötselavtal förutsätter att en aktuell gravrätt finns på den grav där gravskötseln ska gälla.

För frågor eller beställning av gravskötsel, kontakta:

Kyrkogårdsförvaltningen Daniel Pettersson telefon: 0477-779003.

Mail: tingsryd.pastorat@svenskakyrkan.se