Tierps Matcentral

Tierps Matcentral är en ideell förening bildad av Borgenkyrkan Tierp och Tierps Kretsloppsservice. Svenska kyrkan Tierps pastorat är en av medlemsorganisationerna. Föreningens ändamål är att från handeln samla in varor som annars skulle kasseras, och dela ut detta i kassar med livsmedel och vissa hygienprodukter till ekonomiskt och socialt utsatta familjer och personer i Tierps kommun.

Önskar du prenumeration på matkassar, eller vill du stödja verksamheten genom att exempelvis bli volontär? Läs mer på deras webbplats, eller klicka här för att komma direkt till ansökan. Där finner du mer information om verksamheten och ansökningskrav.