Ett minne för livet

Som konfirmand får du...

- tid att tänka på vad som är viktigt i livet
- prata om livsfrågor med andra ungdomar och vuxna
- ta reda på vad kristen tro är
- lära känna nya människor
- växa som människa
- åka på läger
- ha kul

När träffas man?

• Vi träffas onsdagar efter skolan ca 14:30-16:20
  • Uppstart i Söderfors kyrka söndagen den 3/9 kl 11.00 (även föräldrar)
  • Plats meddelas när vi vet vilka som har anmält sig
  • Vi åker på två läger!
    Ett på hösten till Aspnäs utanför Östervåla och ett på våren till Rättviks stiftsgård.
  • Konfirmationen blir ilördagen den 18/5 2024 kl. 11.00. Kyrka meddelas senare.

Vad gör vi på KONFIRMANDTRÄFFARNA?

• Varje konfirmandträff har olika teman.Vi arbetar med hjälp av ”Frälsarkransen”, livets pärlor.
    Varje träff innehåller en andakt(lugn stund med eftertanke, bön och sång) och så fikar vi ihop.
  • Vi funderar och pratar om livets stora frågor: Vem är jag? Duger jag som jag är? Finns Gud? Döden? Livets mening?
  • Sjunger och leker gör vi också.
  • Vi åker på olika äventyr och studiebesök. Det kan vara t.ex. höghöjdsbana,bowling och studiebesök på krematoriet i Gävle.

Måste jag tro på Gud?

Nej, du behöver bara vara nyfiken för att haka på.

BRA ATT VETA!

Ålder
Svenska kyrkan erbjuder konfirmation för alla åldrar, vid 15 års ålder kan man konfirmera sig, någon övre åldersgräns finns inte och är du intresserad finner vi former för det!

Kostnad?
Det kostar ingenting att konfirmera sig och våra läger och utflykter är också kostnadsfria.

Dop och medlemskap
Du behöver vara döpt innan konfirmationsgudstjänsten men det går såklart bra att döpas under konfirmandtiden, vi kommer överens om ett sätt som passar dig
I samband med dopet blir du också medlem i Svenska kyrkan.

Anmälan kan göras i formuläret här nedanför!

Anmälan till konfirmation

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig med mer info i augusti.

Anmälan till konfirmation

Hör av dig om du har frågor kring konfirmation.