Våra verksamheter

Verksamheter från hela Tanums pastorat.

Mitt i Sveriges turistgrädda och en rikedom av intressanta sevärdheter och fornlämningar ligger Tanums pastorat. Vi erbjuder en mötesplats för kristen tro och gemenskap, burna av budskapet om liv, människovärde och räddning för alla .

2018 slogs Tanums pastorat och Kville pastorat ihop till ett och omfattar nu hela Tanums kommun med orter som Tanumshede, Fjällbacka, Grebbestad, Kville, Lur, Havstenssund, Hamburgsund, Svenneby, Naverstad, Mo, Resö m.fl. Vi bygger framtidens kyrka för barn, ungdomar, familjer och äldre i gudstjänst och verksamhet.

I Tanums pastorat finns ett stort utbud av olika aktiviteter med flera olika körer, 15 kyrkor, mångkulturella språkcaféer, ungdomsgrupper m.m. Vi driver också ett eget själavårdscentrum, öppet under hela året, för att möta behovet av samtal och stöd i kommunen. Vi har också en egen kyrkbåt, "Ann-Marie". Allt detta gör vi för att vi i vår kristna tro delar övertygelsen och bärs av budskapet om liv, glädje, trygghet, gemenskap, människovärde, frid och räddning för alla.

Tanum befinner sig på historisk mark. Här lever människor sida om sida med havet och det idylliska landskapet. Kanske är det därför tiotusentals människor strömmar in till vårt pastorat varje sommar. Här hittar du de mest välbevarade hällristningarna i världen, mystiska vikingalabyrinter och ståtliga kustnära kyrkor och sockenkyrkor, alla unika i sitt slag.

Kyrkogårdsförvaltningen

Information för kyrkogårdar & gravar i pastoratet.

Lindska Gården

Vår verksamhet och öppettider

Barnverksamhet

Barngrupperna i våra församlingshem

Ungdomar

ungdomsgrupper & konfirmander

Själavård & diakoni

Information kring själavårdsamtal, leva-vidare grupper och vår diakonala verksamhet.

Här hittar du körverksamheter och konserter i vårt pastorat.