Ett klotterplank där man kan ange vilka ideellauppdrag man kan tänka sig att utföra

Att vara ideell

Man trivs där man behövs - och här behövs du och jag!

Tillsammans är vi kyrka just i Sunnersbergs församling: församlingsbor, ideella medarbetare, förtroendevalda och anställda. Tillsammans är vi bärare av kyrkans uppdrag att ”människor ska komma till tro på Kristus och leva i tro, en kristen gemenskap skapas och fördjupas, Guds rike utbredas och skapelsen återupprättas.” (ur Kyrkoordningen)

Ideella medarbetares engagemang är en förutsättning för att vara församling. Kristi kropp gestaltas på ett bättre sätt när mångas olika gåvor tas till vara. I församlingen hör vi ihop som kroppen och lemmarna, men våra roller och uppdrag kan se olika ut.
Församlingens arbete ska ge möjlighet till att få bidra och dela med sig av de kunskaper, erfarenheter och gåvor man har.

Anita Olausson är just nu projektanställd för att särskilt arbeta med idealitet i församlingen.
Hur kan vi ännu bättre ta vara på den kompetens, det kunnande och engagemang som finns i just Sunnersbergs församling? Hur kan vi engagera fler? Hur kan vi hitta fler uppgifter som ideella kan gå in i?

Ta kontakt med Anita om du vill göra en ideell insats!
Hennes kontakuppgifter hittar du nedan. Du kan också kika på formulären nedan och kryssa i vad du skulle vilja göra. När du klickar på knappen med texten ”skicka in din anmälan”, så hamnar den direkt hos Anita.

VILL DU GÖRA EN INSATS?

Det här är uppgifter som just nu utförs. Skulle någon av dem passa dig?

Här är fler förslag på uppgifter. Är det någon du skulle vilja pröva på?

VAD ÄR DU BRA PÅ?
Du får gärna komma med egna idéer och tankar kring vad du skulle vilja bidra med!
Kontakta Anita!