Vi söker REKTOR 100% till förskolan Änglagård i Strövelstorp

Välkommen till en liten förskola med stort <3!

Välkommen till oss i Strövelstorps församling och till förskolan Änglagård!
Vi söker dig som vill jobba på en liten förskola med hjärta för våra 27 barn. Vi har fötterna på jorden, är här och nu och siktar samtidigt mot framtiden genom att fortsätta utveckla vårt arbete.

Vår rektor Krystyna går nu i pension efter nästan 20 år och vi söker efter en ny rektor.

Förskolan Änglagård drivs av Svenska kyrkan i Strövelstorps församling och ligger i den vackra parken vid Strövelstorps kyrka och prästgård.
Skolchef är församlingens kyrkoherde.
Barnen är uppdelade på två avdelningar: Fisken (1-3 år) och egnbågen (3-5 år). Vi har ett aktivt föräldraråd och vårt uppdrag är att driva den bästa förskolan, där omsorg, lek och lärande bildar en helhet som ramas in av en kristen värdegrund.

Vi arbetar utifrån målstyrda processer och med barnens intressen och barnets bästa i centrum. Vår profil, barnens delaktighet och inflytrande samt utveckling av lärmiljöerna, är områden som vi ständigt försöker utveckla. Vi tillbringar en stor del av vår tid utomhus i vår fina utemiljö. Vår kristna profil innebär att vi arbetar mycket med värdegrunden så att barnens vardag präglas av att alltid försöka behandla andra som vi själva vill bli behandlade.
Det som lockar föräldrar till Änglagård är att vi är en liten, trygg förskola som bygger på positiva och omtänksamma värderingar.
Rektorstjänsten är utformad så, att tiden delas mellan rektorsuppgiften och arbete i barngrupp. Viss administration sköts av församlingens expedition och somligt av församlingens kyrkoherde.

Vi söker dig som har en pedagogisk grundutbildning som förkollärare/lärare/fritidspedagog och har några års arbetslivserfarenhet med dig. Genomgången rektorsutbildning är meriterande. Du trivs med att vara den samlande kraften och ansiktet utåt och har insikt i ekonomi och budget.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och att du sympatiserar med våra gemensamma värderingar. Vi litar på att du bemöter barn, föräldrar och kollegor på ett professionellt och respektfullt sätt och att du är bekväm med vår profil.
Vi räknar med att du bidrar till en god anda och är stolt över det vi gör i verksamheten.

Vi tror att du vill och vågar vara en pedagogisk rektor och sätter barnens behov och förskolans mål i fokus. Ditt arbetssätt är självständigt, välorganiserat och lösningsfokuserat. Ditt ledarskap kännetecknas av lyhördhet, delaktighet, engagemang och tillit till dina medarbetare och att du trivs med ansvaret som rollen innebär. Att samarbeta med andra är en självklarhet för dig. Du har förmågan att hantera uppkomna konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är trygg i dig själv, har självinsikt och förstår hur människors olika bakgrund och olikheter påverkar dem själva och andra.
Då vi står inför en stor ombyggnad/nybygge för förskolan, är det viktigt att du är intresserad av utmaningen som förändringsarbete och utveckling innebär.

Vi erbjuder ett bra och engagerat arbetslag, friskvårdsbidrag, generöst med fortbildning, pedagogiska måltider och individuell reflektionstid såväl som reflektionstid med arbetslaget.

För mer information, kontakta Gisela Pernrup, kyrkoherde och skolchef.

Fackling representant för Lärarförbundet är Zara Lindblom, tel 0431-46 82 12

Ansökan med personligt brev och referenser skickas till strovelstorps.forsamling@svenskakyrkan.se senast fredagen den 2 september 2022.
Anställningsintervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vi undanber oss kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag.

Tillräde 1 februari 2023 eller enligt överenskommelse.

Läs mer om förskolan Änglagård här