Ett par händer spelar på en kyrkorgel.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Vi söker en ny kyrkomusiker

Kyrkomusiker 75 % till Sorsele församling

Vi söker dig som vill jobba med kyrkomusiken i Sorsele. Här finns församlingsbor, körsångare, ideella och kollegor som väntar på dig!

I arbetet ingår sedvanliga uppgifter för en kyrkomusiker. Du spelar på gudstjänster, begravningar, dop och vigslar i våra kyrkor och leder kyrkans kör i Ammarnäs för att nämna några uppgifter. Du samarbetar med övriga i arbetslaget och församlingsbor och därför värderar vi samarbetsförmåga och social förmåga högt. I arbetslaget finns ytterligare en kantor förutom präst, diakon, församlingsassistenter, vaktmästare, kamrer och kyrkoherde förstås.

Vi vill berätta om Gud som kärleksfull och närvarande för dem som bor, arbetar och vistas inom församlingen. Du kan läsa mer om vad vi vill i församlingsinstruktionen.

Vi söker dig som har kyrkomusikerutbildning på C-nivå. Vi utgår från att du tycker om gudstjänster och att spela orgel, men det är meriterande om du också väljer pianot eller andra instrument när det passar.

Sorsele församling hör till Malå-Sorsele pastorat som är arbetsgivare. Totalt är vi över 20 anställda medarbetare som utöver Sorsele finns i Ammarnäs, Gargnäs och Malå.

För att komma i fråga för anställning ska du vara medlem i Svenska kyrkan. Vid anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas.

Tjänsten är på 75 %, tillträde enligt överenskommelse.

Du ska ha körkort och livet här blir enklare om du också har tillgång till egen bil.

Vill du veta mer om församlingen och jobbet? Kontakta oss!

Fredrik Juul, kyrkoherde, 0953-416 69, fredrik.juul@svenskakyrkan.se

Jeanette Norberg, kyrkorådets ordförande, 070-291 47 70, jeanette.norberg@svenskakyrkan.se

Friederike Kirchner, facklig företrädare Kyrkomusikernas riksförbund, 0951-265 07, friederike.kirchner@svenskakyrkan.se

Vi har en löpande rekryteringsprocess så skicka din ansökan så snart som möjligt via formulär här nedan.

Sorsele är en levande bygd som ligger vid de övre delarna av Vindelälven. Här finns det mesta du behöver i vardagen: Jobb, skola och bostäder, och om du söker närhet till naturen för vandringar, skidåkning, utflykter, fiske eller jakt så har du hittat rätt. Läs mer på kommunens hemsida och vad vi har att erbjuda i fråga om allt från livskvalitet till bostäder.

Fyll i formuläret och skicka din ansökan:

Om du har dokument som du vill att vi ska läsa så ber vi dig skicka dem med e-post till mala-sorsele.pastorat@svenskakyrkan.se. Det kan vara personligt brev, meritförteckning, examensbevis eller något annat.