Foto: Magnus Aronson/IKON

Bergshamra barn – och ungdomskörer

Körer för små som stora: från Minikör för barn 4-5 år till Unga röster som passar för årskurs 7 och uppåt.

Bergshamras körer Hösten 2023

Knattekören - sång o rytmik för 2-3 åringar med förälder (10 ggr)
tisdagar 15.30 -16.05 OBS! info om anmälan längre ned på sidan

Minikören 4 år
onsdag 16.00 – 16.30

Lilla Barnkören 5 år
onsdag 16.40 - 17.10

Barnkören 6-7 år
torsdag 16.30 – 17.00

Diskantkören åk 2-4
torsdag 17.10 – 17.50

Unga Röster från åk 5 och uppåt
onsdag 17.15 – 18.00

I  kören får du lära dig att sjunga tillsammans med andra, utvecklas musikaliskt och lära känna din kyrka. Vi sjunger regelbundet vid barngudstjänster, mässor och konserter. Det kostar ingenting för ditt barn att vara med. Välkommen med din anmälan!

Körledare i Bergshamra kyrka:

Helena Eliasson helena.eliasson@svenskakyrkan.se
och Lotta Holmberg Larson

För info och anmälan till Knattekören

Kontakta Lotta Holmberg Larson.
lotta.holmberg.larson@svenskakyrkan.se
Begränsat antal platser.

För övrig baby- och barnrytmik hänvisar vi till sångstunder och babykonserter på Solvändans öppna förskola

Tack vare att många är medlemmar i Svenska kyrkan är det gratis att ta del av församlingens körverksamhet. Väl mött i Bergshamra kyrka!

Anmälan till kör i Bergshamra

Kryssa i vilken kör du vill anmäla ditt barn till. Samt kryssa i ruta för Ja eller Nej - för godkännande* om barnet får medverka på bilder/ljudfiler/filmklipp.

* Godkännande bild och ljud för publicering. Jag samtycker till att bilder och ljudfilmer på kören mitt barn är med i publiceras på Svenska kyrkan i Solnas hemsida och i sociala medier. Bilder får även publiceras i tryckt form i Solna församlings församlingstidning, broschyrer och affischer etc.

Personuppgifter * Godkännande. Genom att anmäla er/ert barn till barnkörerna i Solna församling godkänner ni att vi använder uppgifterna i vårt register enligt GDPR (General Data Protection Regulation). Om deltagaren slutar i kören raderas alla era uppgifter permanent.

Förklarande text

Glädjen att sjunga tillsammans är ett rättesnöre för mig som ledare.