Nomineringsgrupperna i Skön

Till kyrkofullmäktige i Sköns församling ställer fem nomineringsgrupper upp, Centerpartiet, Borgligt Alternativ, Sköns Församlings Framtid, Socialdemokraterna och Vänstern i Svenska Kyrkan. Bekanta er med deras toppkandidater och åsikter här.

Borgerligt Alternativ

Rodney Engström kandidaterar för Borgerligt Alternativ. Här ger han oss deras vision för Sköns församling.

Centerpartiet

Centerpartiet finns i dag representerat i Sköns kyrkofullmäktige, bland annat av Per Dahlin som här svarar på våra frågor.

Sköns Församlings Framtid

SFF är en lokal partipolitisk obunden nomineringsgrupp som finns representerad i vår församling. Niklas Åberg är en av toppkandidaterna.

Socialdemokraterna

Socialdemokraterna är i dagsläget det största partiet i Skön. Överst på listan står Veronica Österlund. Läs mer om hennes och Socialdemokraternas visioner här.

Vänstern i Svenska Kyrkan

För Vänstern i Svenska kyrkan ställer Hamlet Mirjamsdotter upp som kandidat. Nomineringsgruppen är sedan tidigare inte representerade i Kyrkofullmäktige i Skön.

Stiftsfullmäktige och Kyrkomötet

Här hittar ni fullständiga listor med samtliga nomineringsgrupper och kandidater till Kyrkomötet, Stiftsfullmäktige och Kyrkofullmäktige.

Intervjuer med nomineringsgrupperna i Skön

Inför kyrkovalet 2021 har vår kyrkoherde Andreas Sundström träffat kandidater från de fem lokala nomineringsgrupperna och ställt fem frågor till dem.