Foto: Stefan Andersson

Kyrkoval 2021

Söndag 19 september hölls Kyrkoval för hela Svenska kyrkan, där alla medlemmar från 16 år har rösträtt. Här hittar du valresultatet, de intervjuer och valinformation som gjordes med Sköns fem nomineringsgrupper inför valet samt länkar vidare till övriga valresultat.

Så gick valet till sköns kyrkofullmäktige

Arbetarepartiet - Socialdemokraterna

Vänstern i Svenska Kyrkan

Hamlet Mirjamsdotter

Valresultat

Valresultat från kyrkovalet 2021, information om vad som händer efter kyrkovalet och mandatfördelningen.

Utanför vallokal

Valresultat i kyrkovalen 2001-2021

Jämförelsen mellan resultaten i kyrkovalen och varför det inte alltid fullt ut går att jämföra valresultaten.

Nomineringsgrupperna i Skön

Till kyrkofullmäktige i Sköns församling ställer fem nomineringsgrupper upp, Centerpartiet, Borgligt Alternativ, Sköns Församlings Framtid, Socialdemokraterna och Vänstern i Svenska Kyrkan. Bekanta er med deras toppkandidater och åsikter här.

Foto på röstkortskuvert. I bakgrunden ser man personer som köar.

Kyrkovalet - demokrati i kyrkan

Nästa kyrkoval äger rum 21 september 2025. Informationen på den här webbplatsen rör kyrkovalet 2021 och uppdateras fortlöpande.

På andra språk

På andra språk/In other languages

Här finns information om kyrkovalet på andra språk. Information about the election in Church of Sweden translated to several languages.