Frågestund inför kyrkovalet

Möt representanter nomineringsgrupperna som ställer upp lokalt, i valet till kyrkofullmäktige.

Frågestund med de lokala nomineringsgrupperna

De kandidater som blir valda och den nomineringsgrupp som får majoritet i kyrkofullmäktige har stor påverkan av hur Skarpnäcks församling ska styras strategiskt de kommande fyra åren. Frågestunden ger dig möjlighet att få höra hur de olika nomineringsgupperna tänker kring frågor som är viktiga här och nu, och i framtiden.

I kyrkovalet 6-19 september är det medlemmarna i Svenska kyrkan som genom att rösta ger förtroendeuppdraget att styra församlingen. Din röst är viktig och gör skillnad! Frågestunden kan förhoppningsvis ge klarhet i vilken nomineringsgrupp som bäst kan representera dig och din syn på hur församlingen ska arbeta kommande år.

MEDVERKANDE. Här kan du läsa mer om alla nomineringsgrupper.
Henrik Appelqvist från Borgeligt Alternativ
Birgitta Wannberg från Centerpartiet
Lena-Mai Anding från Miljöpartister i Svenska kyrkan - De gröna
Cissi Billgren Askwall från POSK - Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
Fredrik Stiernstedt från Socialdemokraterna
Anders Storm från Sverigedemokraterna
Vänstern i Svenska kyrkan har tackat nej.